1. Postanowienia ogólne
Náležitosť ta umowa regulują prawa i obowiązki stron wynikające z umowy sprzedaży zawartej między przedsiębiorcą, którym jest Bubulákovo s.r.o., z siedzibą przy ul. Lužná 2320/6, Šaľa 927 05, NIP: 53475321, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym Sądu Okręgowego w Trnawie, Numer wpisu: 48090/T (zwany dalej „przedsiębiorcą”) a kupującym, którego przedmiotem jest kupno i sprzedaż towaru na stronie internetowej sklepu internetowego przedsiębiorcy.
Dane kontaktowe przedsiębiorcy:
Bubulákovo s.r.o., z siedzibą przy ul. Lužná 2320/6, Šaľa 927 05, NIP: 53475321, wpisana do Krajskiego Rejestru Sądowego Sądu Okręgowego w Trnawie, numer wpisu: 48090/T
NIP: 2121405132
NIP UE (Wymieniony jako IČ DPH): SK2121405132
Krajowe miejsce prowadzenia działalności:
Diakovská 14, Šaľa 927 01
Telefon: +421 905 383 904
E-mail: info@bubufabrics.pl
Organ nadzorczy:
Słowacka Inspekcja Handlowa (SOI)
Inspektorat SOI
dla Kraju Nitra
P.O.BOX 49/A, Staničná 9,
950 50 Nitra 1
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1. Niniejsze warunki handlowe w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia umowy kupna-sprzedaży stanowią integralną część umowy kupna-sprzedaży. W przypadku zawarcia przez przedsiębiorcę i kupującego pisemnej umowy kupna-sprzedaży, w której zostaną ustalone warunki sprzeczne z tymi warunkami handlowymi, pierwszeństwo będą miały postanowienia umowy kupna-sprzedaży przed tymi warunkami handlowymi. Tak uzgodnione warunki nie mogą być sprzeczne z innymi przepisami prawa (np. skrócenie terminu zwrotu towaru, okres odpowiedzialności za wady itp.). Wszystkie stosunki umowne są zawierane zgodnie z porządkiem prawnym Republiki Słowackiej.
1.2. Umową uzupełniającą na potrzeby niniejszych warunków handlowych rozumie się każdą umowę o dostawę lub świadczenie dodatkowego produktu, który jest powiązany z przedmiotem umowy zawartej na odległość, niezależnie od tego, czy produkt dostarcza lub świadczy przedsiębiorca, czy inna osoba na podstawie porozumienia z przedsiębiorcą.
1.3. Wyświetlana cena zakupu za towar na dowolnej stronie internetowej sklepu internetowego prowadzona przez przedsiębiorcę obejmuje podatek od wartości dodanej w wysokości określonej obowiązującymi przepisami prawa Republiki Słowackiej i nie obejmuje kosztów dostawy towaru ani innych usług opcjonalnych. Wszystkie promocje są ważne do wyczerpania zapasów, chyba że dla danego towaru podano inaczej.
1.4. Przedsiębiorca zastrzega sobie prawo do dokonania w dowolnym momencie zmian cen towarów podanych na dowolnej stronie internetowej sklepu internetowego prowadzonych przez przedsiębiorcę. Zmiana ceny towaru nie ma wpływu na umowy kupna-sprzedaży zawarte przed zmianą ceny, niezależnie od tego, czy doszło już do dostawy towaru.
1.5. W przypadku, gdy przedsiębiorca nie wypełni swoich obowiązków określonych w obowiązujących przepisach prawa Republiki Słowackiej lub Unii Europejskiej albo w niniejszych warunkach handlowych, kupujący może dochodzić swoich roszczeń wobec przedsiębiorcy za pomocą odpowiedniego sądu.
2. Sposób zawierania umowy kupna-sprzedaży
2.1. Wniosek o zawarcie umowy kupna-sprzedaży jest przesyłany przez kupującego przedsiębiorcy w formie wypełnionego i wysłanego formularza na stronie internetowej przedsiębiorcy, którym przesłał propozycję zawarcia umowy kupna-sprzedaży, której przedmiotem jest odpłatny przeniesienie własności towaru oznaczonego przez kupującego za cenę zakupu i na warunkach podanych w tym zamówieniu (zwane dalej „zamówieniem”).
2.2. Następnie, po wysłaniu zamówienia, kupujący otrzymuje na swój adres e-mail automatyczne powiadomienie o przyjęciu zamówienia do systemu elektronicznego przedsiębiorcy (zwane dalej „potwierdzeniem otrzymania zamówienia“). Na adres e-mail kupującego mogą być wysyłane w razie potrzeby wszelkie dalsze informacje dotyczące jego zamówienia.
2.3. Potwierdzenie otrzymania zawiera informacje o tym, że przedsiębiorca otrzymał zamówienie, jednakże nie jest to akceptacją propozycji zawarcia umowy kupna-sprzedaży.
2.4. Przedsiębiorca następnie wyśle na adres e-mail kupującego informację, czy zamówienie kupującego zostało zaakceptowane (zwane dalej „akceptacją zamówienia”). Akceptacja zamówienia zawiera informacje o nazwie i specyfikacji towaru, którego sprzedaż jest przedmiotem umowy kupna-sprzedaży, dane dotyczące ceny towaru i/lub innych usług, szacowany termin dostawy towaru, nazwę i dane miejsca, do którego ma zostać dostarczony towar, oraz informacje o ewentualnej cenie, warunkach, sposobie i terminie dostawy towaru do uzgodnionego miejsca dostawy dla kupującego, dane przedsiębiorcy (nazwę handlową, siedzibę, numer identyfikacyjny, numer wpisu w rejestrze handlowym itp.), a także inne niezbędne informacje.
2.5. Umowa kupna-sprzedaży zostaje zawarta przez doręczenie kupującemu zaakceptowania zamówienia w formie elektronicznej lub pisemnej.
2.6. Przedsiębiorca w jasny, jednoznaczny, zrozumiały i niebudzący wątpliwości sposób poinformował przed wysłaniem zamówienia kupującego o informacje przedumowne dotyczące warunków płatności, handlowych, transportowych oraz innych warunków, w taki sposób, że:
a) o głównych cechach produktu w zakresie odpowiednim do używanego środka komunikacji oraz informował na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego przedsiębiorcy,
b) o nazwie handlowym oraz siedzibie przedsiębiorcy lub osoby, w imieniu której przedsiębiorca prowadzi działalność, informował na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego przedsiębiorcy oraz w artykule 1 niniejszych warunków handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego przedsiębiorcy,
c) o numerze telefonu przedsiębiorcy, o adresie e-mail przedsiębiorcy oraz o innych środkach komunikacji online między kupującym a przedsiębiorcą informował na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego przedsiębiorcy oraz w artykule 1 niniejszych warunków handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego przedsiębiorcy,
d) o adresie przedsiębiorcy lub osoby, która działa w imieniu przedsiębiorcy, na którą kupujący może zgłaszać roszczenia z tytułu odpowiedzialności za wady towaru lub usługi, odstąpienie od umowy, zgłaszać żądanie naprawy lub inne wnioski, informował w artykule 1 niniejszych warunków handlowych, które są zamieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego przedsiębiorcy,
e) o łącznej cenie towaru lub usługi, w tym podatku od wartości dodanej oraz wszystkich innych podatków lub, jeżeli ze względu na charakter towaru lub usługi nie można wcześniej odpowiednio określić ceny, o sposobie jej obliczenia, a także o kosztach dostawy, wysyłki, pocztowych i innych kosztach oraz opłatach, lub jeżeli te koszty i opłaty nie mogą być wcześniej ustalone, o fakcie, że kupujący będzie zobowiązany je uiścić, informował na odpowiedniej stronie katalogu sklepu internetowego przedsiębiorcy,
f) o warunkach płatności, warunkach dostawy oraz o terminie, w którym przedsiębiorca zobowiązuje się dostarczyć towar lub świadczyć usługę, informował w odpowiednich artykułach niniejszych warunków handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego przedsiębiorcy,
g) o istnieniu i okresie obowiązywania ustawowej odpowiedzialności przedsiębiorcy za wady towaru, treści cyfrowej i usługi cyfrowej oraz dostępności gwarancji konsumenckiej, jeśli przedsiębiorca lub producent ją zapewnia, a także o procedurach dochodzenia i rozpatrywania roszczeń z tytułu wad, skarg i wniosków kupującego, informował w odpowiednich artykułach niniejszych warunków handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego przedsiębiorcy,
h) o istnieniu i okresie obowiązywania odpowiedzialności za wady usługi oraz o procedurach dochodzenia roszczeń z tytułu wad usługi, informował w odpowiednich artykułach niniejszych warunków handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego przedsiębiorcy,
i) o warunkach serwisu posprzedażnego w odpowiednich artykułach niniejszych warunków handlowych, które są zamieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego przedsiębiorcy,
j) o zgodności i interoperacyjności przedmiotów z elementami cyfrowymi, treścią cyfrową i usługą cyfrową, o których przedsiębiorca wie lub rozsądnie można się spodziewać, że o nich wie, oraz informował o nich kupującego przy poszczególnych produktach na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego przedsiębiorcy,
k) o prawie konsumenta do złożenia przedsiębiorcy wniosku o naprawę, ze wskazaniem osobnego odnośnika do strony internetowej, na której zamieszczone są informacje o odpowiednim podmiocie alternatywnego rozstrzygania sporów, informował w artykule 11 niniejszych warunków handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego przedsiębiorcy,
l) o právo kupujúcego odstąpiť od kúpnej zmluvy, o warunkach, terminie a postępowaniu przy realizacji prawa do odstąpienia od umowy informuje w art. 10 tych warunków handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
m) o udostępnieniu formularza do odstąpienia od umowy kupna informuje w art. 10 i załączniku tych warunków handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy; sprzedawca jednocześnie udostępnił sam formularz do odstąpienia od umowy kupna w załączniku tych warunków handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
n) o informacji, że jeśli kupujący odstąpi od umowy kupna, będzie ponosić koszty związane z odesłaniem towaru sprzedawcy zgodnie z § 21 ust. 3 ustawy 108/2024 Z.z. o ochronie konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw (zwana dalej „Ustawą”), a jeśli odstąpi od umowy kupna również koszty zwrotu towaru, który ze względu na jego charakter nie jest możliwy do zwrócenia pocztą, informuje w art. 10 tych warunków handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
o) o obowiązku kupującego uregulować sprzedawcy cenę za rzeczywiście świadczoną usługę zgodnie z § 21 ust. 5 ustawy, jeśli kupujący odstąpi od umowy o świadczenie usług po wyraźnym wyrażeniu zgody sprzedawcy zgodnie z § 17 ust. 10 lit. c) ustawy, informuje w art. 10 tych warunków handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
p) o okolicznościach, w których kupujący traci prawo do odstąpienia od umowy, informuje w art. 10 tych warunków handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
q) o istnieniu odpowiednich kodeksów dobrych praktyk, które sprzedawca zobowiązał się przestrzegać, oraz o sposobie, w jaki kupujący może się z nimi zapoznać lub uzyskać ich treść, informuje na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy,
r) o czasie trwania umowy, jeśli chodzi o umowę zawartą na czas określony; o umowie zawartej na czas nieokreślony lub dotyczącej umowy, której ważność jest automatycznie przedłużana, a także o warunkach rozwiązania umowy, informuje na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy oraz w niniejszych warunkach handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
s) o minimalnym okresie trwania zobowiązań kupującego wynikających ze umowy kupna, jeśli z umowy kupna wynika takie zobowiązanie dla kupującego, informuje na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy oraz w niniejszych warunkach handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
t) o obowiązku kupującego wpłacić zaliczkę lub zapewnić inną formę zabezpieczenia finansowego na żądanie sprzedawcy oraz o warunkach związanych z jej zapewnieniem, jeśli z umowy kupna wynika taki obowiązek dla kupującego, informuje na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy oraz w niniejszych warunkach handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
u) o funkcjonalności rzeczy z elementami cyfrowymi, cyfrowej treści i cyfrowej usługi, w tym dostępnych środków technicznej ochrony, informuje na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy oraz w niniejszych warunkach handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
v) o możliwości i warunkach rozwiązywania sporów pozasądowych za pomocą systemu alternatywnego rozstrzygania sporów, jeśli sprzedawca zobowiązał się korzystać z tego systemu, informuje na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy oraz w niniejszych warunkach handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
w) o czynnościach koniecznych do zawarcia umowy kupna, przy czym te konieczne czynności opisano w niniejszych warunkach handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
x) o tym, że umowa kupna zostanie przechowywana w formie elektronicznej u sprzedawcy i będzie dostępna dla kupującego po jego pisemnym żądaniu, informuje na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy oraz w niniejszych warunkach handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
y) o tym, że językiem oferowanym do zawarcia umowy jest język słowacki, informuje na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego sprzedawcy oraz w niniejszych warunkach handlowych, które są umieszczone na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy.
2.7. Jeśli sprzedawca nie wypełnił obowiązku informacyjnego dotyczącego opłaty dodatkowych kosztów lub innych wydatków zgodnie z punktem 2.6 lit. e) niniejszych warunków handlowych albo kosztów zwrotu towaru zgodnie z punktem 2.6 lit. n) niniejszych warunków handlowych, kupujący nie jest zobowiązany do ich pokrycia.
3. Prawa i obowiązki sprzedawcy
3.1. Handlowiec jest obowiązany:
a) dodać na podstawie zamówienia potwierdzonego akceptacją towar dla kupującego w uzgodnionej ilości, jakości i terminie oraz zapakować go lub przygotować do wysyłki w sposób niezbędny do jego przechowania i ochrony,
b) Zapewnić, aby dostarczony towar spełniał obowiązujące przepisy prawa Republiki Słowackiej,
c) niezwłocznie po zawarciu umowy kupna, najpóźniej jednak wraz z dostawą towaru, zapewnić kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy kupna na trwałym nośniku, na przykład za pośrednictwem e-maila. Potwierdzenie musi zawierać wszystkie informacje wymienione w punkcie 2.6, w tym formularz odstąpienia od umowy kupna,
d) zwrócić kupującemu najpóźniej wraz z towarem w formie pisemnej lub elektronicznej wszystkie dokumenty niezbędne do odbioru i użytkowania towaru oraz inne dokumenty wymienione w obowiązujących przepisach prawa Republiki Słowackiej (instrukcje w języku słowackim, karta gwarancyjna, list przewozowy, dokument podatkowy).
3.2. Handlowiec ma prawo do terminowej i prawidłowej zapłaty ceny kupna od kupującego za dostarczony towar.
3.3. Jeśli z powodu wyczerpania zapasów lub niedostępności towaru handlowiec nie jest w stanie dostarczyć towaru kupującemu w terminie ustalonym w umowie kupna lub określonym niniejszymi warunkami handlowymi, jest on zobowiązany zaoferować kupującemu zamienne świadczenie lub możliwość odstąpienia od umowy kupna, ewentualnie anulowania zamówienia. W przypadku, gdy kupujący w odpowiednim terminie nie przyjmie oferowanego zamiennego świadczenia ani nie odstąpi od umowy kupna, handlowiec ma prawo odstąpić od umowy kupna, a w przypadku, gdy kupujący już uiścił cenę kupna lub jej część, jest zobowiązany zwrócić już uiszczoną cenę lub jej część w terminie 14 dni od dnia doręczenia odstąpienia od umowy kupna kupującemu.
4. Prawa i obowiązki kupującego
4.1. Kupujący został poinformowany przez handlowca, że integralną częścią zamówienia jest obowiązek zapłaty ceny.
4.2. Kupujący jest zobowiązany:
a) odebrać zamówiony i dostarczony towar,
b) zapłacić handlowcowi uzgodnioną cenę kupna w ustalonym terminie płatności, łącznie z kosztami dostawy towaru,
c) potwierdzić w liście przewozowym odbiór towaru swoim podpisem lub podpisem osoby przez niego upoważnionej.
4.3. Kupujący ma prawo do dostawy towaru w ilości, jakości, terminie i miejscu ustalonym przez strony umowy.
5. Warunki dostawy i płatności
5.1. Właściwa dostępność towaru wraz z terminem wysyłki jest podana przy każdym towarze na stronie internetowym sklepu elektronicznego.
5.2. Jeśli umowa kupna nie stanowi inaczej, handlowiec jest zobowiązany dostarczyć towar kupującemu niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 30 dni od zawarcia umowy kupna. Jeśli handlowiec nie spełni swojego zobowiązania i nie dostarczy towaru w terminie określonym w pierwszym zdaniu, kupujący wezwie go do dostarczenia towaru w dodatkowym, odpowiednim terminie. Jeśli handlowiec nie dostarczy towaru również w tym dodatkowym, odpowiednim terminie, kupujący ma prawo odstąpić od umowy.
5.3. Handlowiec ma prawo wezwać kupującego do odbioru towaru również przed upływem terminu dostawy towaru ustalonego w umowie kupna.
5.4. Kolorowe odwzorowanie towaru na monitorze nie musi dokładnie odzwierciedlać rzeczywistych odcieni kolorów, które kupujący będzie odczuwał w rzeczywistości. Wyświetlanie odcieni kolorów zależy między innymi od jakości monitora wyświetlającego lub innego używanego urządzenia wyświetlającego.
5.5. Kupujący jest zobowiązany odebrać towar w miejscu, które jest ustalone przez handlowca lub jego przedstawiciela upoważnionego do dostarczenia towaru i kupującemu zgodnie z umową kupna lub w inny sposób przed dostarczeniem towaru (zwane dalej „Miejscem”). Kupujący jest zobowiązany odebrać towar w godzinach ustalonych przez handlowca lub jego przedstawiciela upoważnionego do dostarczenia towaru i kupującego zgodnie z umową kupna lub w inny sposób przed dostarczeniem towaru (zwane dalej „Zakresem czasowym”).
5.6. W przypadku, gdy handlowiec dostarczy towar kupującemu na Miejsce oraz w Zakresie czasowym, kupujący jest zobowiązany odebrać towar osobiście lub zapewnić, aby towar odebrała osoba przez niego upoważniona w przypadku swojej nieobecności do odbioru towaru, oraz podpisać protokół o zapłacie ceny kupna oraz o dostarczeniu i przekazaniu towaru. Osoba trzecia upoważniona do odbioru towaru jest zobowiązana przedstawić handlowcowi kopię akceptacji zamówienia. Towar uważa się za dostarczony i odebrany w momencie jego przekazania kupującemu. Doreczenie towaru kupującemu oznacza dostarczenie towaru na Miejsce, jego odbiór przez kupującego lub osobę trzecią upoważnioną przez kupującego, oraz podpisanie protokołu o zapłacie ceny kupna i o dostarczeniu i przekazaniu towaru kupującemu albo osobie trzeciej upoważnionej przez kupującego.
5.7. Jeśli konieczne będzie opakowanie towaru ze względu na nieobecność kupującego w Miejscu oraz w Zakresie czasowym albo w przypadku, gdy kupujący bez uprzedniego pisemnego odstąpienia od umowy kupna nie odbierze towaru w ciągu 7 dni po bezskutecznym upływie Zakresu czasowego, handlowiec ma prawo żądać odszkodowania za poniesioną szkodę w wysokości rzeczywistych kosztów związanych z próbą nieudanej dostawy towaru do Miejsca.
5.8. Umowa kupna jest zawarta z warunkiem rozwiązującym, iż jeśli kupujący nie uiści na rzecz handlowca uzgodnionej ceny kupna zgodnie z punktem 4.2 niniejszych warunków handlowych w terminie 15 dni od wezwania handlowca do odbioru towaru, umowa jest od początku rozwiązana, strony umowy zwracają lub uzupełniają wszystkie otrzymane świadczenia, a handlowiec nabywa prawo do swobodnego dysponowania zamówionym towarem.
5.9. Kupujący ma prawo skontrolować przesyłkę, czyli towar i jego opakowanie, natychmiast po dostarczeniu w obecności przedstawiciela handlowca. W przypadku stwierdzenia istnienia wady towaru i/lub gdy przesyłka jest niekompletna (mniejsza liczba sztuk towaru lub brak zamówionego towaru), przedstawiciel handlowca jest zobowiązany na wniosek kupującego sporządzić Protokół o szkodzie zawierający opis zakresu i charakteru wady towaru, którego poprawność potwierdzi kupujący. Na podstawie tak sporządzonego protokołu doręczonego handlowcowi, kupujący może następnie odmówić przyjęcia towaru z wadą lub potwierdzić dostarczenie towaru z wadą i zgodnie z art. 8 niniejszych warunków handlowych dochodzić odpowiedzialności za wady towaru u handlowca lub u innej osoby, o której handlowiec poinformował kupującego przed zawarciem umowy lub przed wysłaniem zamówienia („osoba wyznaczona”). W przypadku, gdy kupujący odmówi przyjęcia towaru z wadą, wszystkie uzasadnione koszty związane z zwrotem towaru do handlowca ponosi handlowiec.
5.10. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna w przypadku niewykonania dostawy towaru przez handlowca w terminie określonym w punkcie 5.2 niniejszych warunków handlowych, a handlowiec jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu już zapłaconej części ceny kupna, najpóźniej w ciągu 14 dni od doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, tą samą metodą, jaką kupujący użył do dokonania płatności, pod warunkiem, że strony nie uzgodnią innego sposobu zwrotu bez dodatkowych opłat dla kupującego.
6. Cena kupna
6.1. Cena kupna za towar ustalona w umowie kupna między handlowcem a kupującym jest podana w akceptacji zamówienia (zwanej dalej „cena kupna”). Jeśli cena kupna podana w potwierdzeniu dostawy zamówienia jest wyższa niż cena tego samego towaru podana w ofercie sklepu internetowego w momencie wysłania zamówienia przez kupującego, handlowiec wyśle kupującemu wiadomość elektroniczną z informacją o nowej ofercie ceny kupna na innym poziomie, która będzie uważana za propozycję zawarcia nowej umowy kupna przez handlowca, którą kupujący musi wyraźnie potwierdzić e-mailem lub pisemnie, aby doszło do ważnego zawarcia umowy kupna.
6.2. Kupujący jest zobowiązany uiścić handlowcowi cenę kupna, w tym koszty dostawy towaru, gotówką lub kartą płatniczą przy osobistym odbiorze towaru, za pobraniem w miejscu dostawy towaru albo bezgotówkowym przelewem na konto handlowca, wskazane w akceptacji zamówienia albo na stronie internetowej handlowca w czasie przed odbiorem towaru.
6.3. W przypadku, gdy kupujący dokona zapłaty ceny kupna przelewem bezgotówkowym, za dzień zapłaty uznaje się dzień, w którym cała cena kupna została zaksięgowana na koncie handlowca.
6.4. Kupujący jest zobowiązany uiścić handlowcowi cenę kupna za uzgodniony towar w terminie określonym w umowie kupna, najpóźniej jednak przy odbiorze towaru.
6.5. W przypadku, gdy kupujący nie uiści całości ceny kupna na rzecz handlowca przed dostawą towaru na Miejsce, a strony umowy nie uzgodniły płatności ceny za towar w ratach, handlowiec ma prawo odmówić dostarczenia towaru kupującemu.
6.6. Koszty związane z montażem i wniesieniem towaru nie są włączone do ceny kupna, a handlowiec nie jest zobowiązany do świadczenia tych usług kupującemu.
7. Nabycie własności oraz przeniesienie niebezpieczeństwa szkody na towar
7.1. Odbiorem towaru w uzgodnionym miejscu przechodzi własnościowe prawo do towaru na kupującego. Kupujący, który nie spełnia definicji konsumenta określonej w art. 52 ust. 4 Kodeksu cywilnego, nabywa własnościowe prawo do towaru dopiero po pełnym uregulowaniu całej ceny kupna za towar.
7.2. Niebezpieczeństwo uszkodzenia towaru przechodzi na kupującego w momencie, gdy kupujący lub osoba trzecia przez niego upoważniona odbiera towar od handlowca lub jego przedstawiciela upoważnionego do doręczenia towaru albo gdy tego nie uczyni w terminie, wówczas w chwili, gdy handlowiec umożliwi kupującemu manipulację towarem, a kupujący towar nie odbierze.
8. Odpowiedzialność za wady
8.1. Handlowiec ponosi odpowiedzialność za wszelkie wady istniejące w sprzedanym towarze w chwili jego dostarczenia, które ujawnią się w ciągu dwóch lat od dostawy. W przypadku towaru używanego strony mogą umówić się na krótszy okres odpowiedzialności handlowca za wady, ale nie krótszy niż rok od dostawy towaru. Jeśli wada ujawni się w tym okresie, zakłada się, że wada istniała już w momencie dostawy towaru, chyba że udowodniono coś przeciwnego lub jest to sprzeczne z charakterem towaru albo z charakterem wady.
8.2. Jeżeli przedmiotem zakupu jest rzecz zawierająca elementy cyfrowe, przy której cyfrowa treść ma być dostarczana lub cyfrowa usługa świadczona nieprzerwanie przez uzgodniony okres, handlowiec ponosi odpowiedzialność za każdą wadę, która wystąpi lub ujawni się w trakcie całego uzgodnionego okresu, jednakże nie krócej niż przez dwa lata od dostawy rzeczy z elementami cyfrowymi.
8.3. Jeśli handlowiec odpowiada za wadę sprzedanego towaru, kupujący ma wobec niego prawo do usunięcia wady przez naprawę lub wymianę (§ 623 Kodeksu cywilnego), prawo do odpowiedniego obniżenia ceny kupna lub prawo odstąpienia od umowy kupna (§ 624 Kodeksu cywilnego).
8.4. Kupujący może dochodzić swoich praw z tytułu odpowiedzialności za wady tylko wtedy, gdy zgłosi wadę w ciągu dwóch miesięcy od jej wykrycia, najpóźniej jednak do upływu okresu odpowiedzialności handlowca za wady.
8.5. Handlowiec lub wyznaczona osoba niezwłocznie po zgłoszeniu wady przez kupującego wystawi pisemne potwierdzenie zgłoszenia wady. W tym potwierdzeniu handlowiec poda termin, w którym wada zostanie usunięta. Termin ten nie może przekraczać 30 dni od dnia zgłoszenia wady, chyba że dłuższy termin jest uzasadniony obiektywnymi przyczynami, na które handlowiec nie ma wpływu.
8.6. Handlowiec lub wyznaczona osoba wyda kupującemu potwierdzenie zgłoszenia wady towaru w odpowiedniej formie wybranej przez handlowca, na przykład w postaci e-maila lub w formie pisemnej, w którym jest zobowiązany dokładnie wskazać zgłoszone wady towaru oraz raz jeszcze poinformować kupującego o jego prawach wynikających z przepisów § 623 i § 624 Kodeksu cywilnego.
8.7. Kupujący ma prawo wybrać usunięcie wady poprzez wymianę towaru lub naprawę towaru. Kupujący nie może wybrać metody usunięcia wady, która jest niemożliwa do wykonania lub która, w porównaniu z drugą metodą, spowodowałaby u handlowca nieuzasadnione koszty w świetle wszystkich okoliczności.
8.8. Jeżeli wada jest możliwa do usunięcia, kupujący ma prawo żądać jej bezpłatnego usunięcia. Handlowiec usunie wadę w rozsądnym terminie. Rozsądny termin oznacza najkrótszy czas, jaki handlowiec potrzebuje na ocenę wady oraz na naprawę lub wymianę towaru, z uwzględnieniem charakteru towaru oraz charakteru i ciężkości wady.
8.9. Handlowiec może odmówić usunięcia wady, jeśli naprawa lub wymiana nie są możliwe lub gdy, z uwzględnieniem wszystkich okoliczności, wymagałyby one nieuzasadnionych kosztów.
8.10. Na potrzeby naprawy lub wymiany kupujący przekaże lub udostępni towar handlowcowi albo osobie przez niego wyznaczonej.
8.11. Handlowiec dostarczy naprawiony towar lub towar zastępczy kupującemu na własny koszt, w taki sam sposób lub podobny, w jaki towar wadliwy został mu dostarczony, chyba że strony umowy postanowią inaczej. Jeśli kupujący nie odbierze towaru w terminie sześciu miesięcy od dnia, w którym miał go odebrać, handlowiec może sprzedać towar. W przypadku towarów o wyższej wartości handlowiec uprzednio poinformuje kupującego o planowanej sprzedaży i zapewni mu odpowiedni dodatkowy czas na odbiór towaru.
8.12. Handlowiec niezwłocznie po sprzedaży wypłaci kupującemu część uzyskanej kwoty ze sprzedaży towaru, pomniejszoną o koszty, które celowo poniósł na przechowanie i sprzedaż tego towaru, pod warunkiem, że kupujący zgłosi swoje prawo do udziału w zysku w odpowiednim terminie wskazanym przez handlowca w zawiadomieniu o planowanej sprzedaży towaru.
8.13. Jeśli handlowiec odmówi przyjęcia odpowiedzialności za wady, przyczyny odmowy poda na piśmie kupującemu. Jeśli kupujący udowodni odpowiedzialność handlowca za wadę za pomocą ekspertyzy lub opinii wydanej przez akredytowaną, autoryzowaną lub notyfikowaną osobę, może zgłaszać zgłoszenie wady wielokrotnie, a handlowiec nie może odmówić odpowiedzialności za tę wadę.
8.14. Kupujący ma prawo wobec handlowca do odszkodowania za celowo poniesione koszty związane z zgłoszeniem wady, za którą odpowiada handlowiec, oraz do dochodzenia roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wadę. Kupujący musi swoje roszczenie zgłosić handlowcowi najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy od dostarczenia naprawionego lub zamiennego towaru, wypłaty obniżki ceny lub zwrotu ceny po odstąpieniu od umowy, w przeciwnym razie prawo wygasa.
8.15. Kupujący ma prawo do odpowiedniej obniżki ceny kupna lub może odstąpić od umowy kupna bez konieczności uprzedniego wyznaczenia dodatkowego, rozsądnego terminu, jeśli handlowiec nie naprawił ani nie wymienił towaru, lub odmawiał usunięcia wady na podstawie punktu 8.9, lub mimo naprawy lub wymiany towaru wada nadal występuje, albo wada jest tak istotna, że uzasadnia natychmiastową obniżkę ceny kupna lub odstąpienie od umowy, albo handlowiec oświadczył lub z okoliczności wynika, że nie usunie wady w odpowiednim terminie albo bez powodowania poważnych trudności dla kupującego.
8.16. Jeśli umowa dotyczy zakupu wielu towarów, kupujący może odstąpić od niej tylko w odniesieniu do wadliwego towaru. W odniesieniu do pozostałych towarów może odstąpić od umowy tylko wtedy, gdy nie można racjonalnie oczekiwać, że będzie miał zamiar zachować pozostałe towary bez wad.
8.17. Kupujący nie może odstąpić od umowy kupna zgodnie z punktem 8.15, jeśli przyczynił się do powstania wady lub jeśli wada jest nieznaczna.
8.18. Handlowiec, po odstąpieniu od umowy kupującego i zwrocie towaru dohandlowcowi, zwróci kupującemu cenę kupna najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia zwrotu towaru lub po okazaniu, że kupujący wysłał towar do handlowca, w zależności od tego, które wydarzenie nastąpi wcześniej. Handlowiec zwróci cenę kupna lub wypłaci zniżkę kupującemu w taki sam sposób, jakiego użył kupujący do zapłaty ceny, chyba że kupujący wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, bez dodatkowych opłat.
8.19. Odpowiedzialność z tytułu wad jest regulowana artykułem 8 niniejszych warunków handlowych. Kupujący został odpowiednio poinformowany i zapoznany z warunkami i sposobami dochodzenia roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady towaru, w tym także o tym, gdzie można zgłaszać takie roszczenia. Informacje te umieszczono na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego handlowca, a kupujący miał możliwość zapoznania się z nimi przed wysłaniem zamówienia.
8.20. Odpowiedzialność za wady dotyczy towarów zakupionych przez kupującego od handlowca za pośrednictwem sklepu internetowego na stronie internetowej tego sklepu.
8.21. Jeśli towar wykazuje wady, kupujący ma prawo zgłosić odpowiedzialność z tytułu wad w siedzibie handlowca lub u wyznaczonej osoby, dostarczając towar do siedziby handlowca lub wyznaczonej osoby oraz przedstawiając oświadczenie woli kupującego o chęci skorzystania ze swoich praw (zwane dalej „Oświadczeniem o zgłoszeniu wady”), np. w formie wypełnionego formularza zgłoszenia odpowiedzialności za wady, który jest umieszczony na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego handlowca. Handlowiec zaleca ubezpieczenie towaru podczas wysyłki. Przesyłki za pobraniem nie są przyjmowane ani przez handlowca, ani przez wyznaczoną osobę. Kupujący jest zobowiązany w Oświadczeniu o zgłoszeniu wady prawdziwie podać wszystkie wymagane informacje, w tym dokładnie wskazać rodzaj i zakres wady towaru; jednocześnie poda, które z praw wynikających z § 623 Kodeksu cywilnego zamierza dochodzić. Lista wyznaczonych osób jest podana na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego lub zostanie przesłana kupującemu na jego żądanie przez handlowca.
8.22. Postępowanie dotyczące odpowiedzialności za wady towaru, który można dostarczyć handlowcowi, rozpoczyna się w dniu, w którym spełnione są łącznie wszystkie następujące warunki:
a) Dostarczenie Oświadczenia o zgłoszeniu wady towaru handlowcowi lub wyznaczonej osobie,
b) Dostarczenie towaru od kupującego do handlowca lub wyznaczonej osoby,
c) Dostarczenie kodów dostępowych, haseł i podobnych danych do towaru handlowcowi lub wyznaczonej osobie, jeśli te dane są niezbędne do identyfikacji wady towaru i jej naprawy;
8.23. Jeśli przedmiotem zgłoszenia wady jest towar, który nie może być obiektywnie dostarczony handlowcowi — na przykład towar jest trwale zabudowany albo jest towar nadmierny, zmontowany jednorazowymi nierozbieralnymi połączeniami, np. klejeniem, nitowaniem, spawaniem, lutowaniem itp. — (zwany dalej „Towarem Niedołączalnym”), handlowiec może uzgodnić z kupującym, że taki towar zostanie oceniony osobiście przez handlowca lub przez osobę przez niego upoważnioną bezpośrednio u kupującego. W takim przypadku kupujący, oprócz spełnienia warunków określonych w punktach 8.22 odpowiednio a) i c) niniejszych warunków handlowych, jest zobowiązany zapewnić wszelką niezbędną współpracę przy przeprowadzeniu oględzin Towaru Niedołączalnego przez handlowca lub osobę trzecią upoważnioną przez handlowca. Postępowanie w sprawie Towaru Niedołączalnego rozpoczyna się w dniu wykonania oględzin Towaru Niedołączalnego zgodnie z pierwszym zdaniem. Jeśli jednak handlowiec lub osoba trzecia przez niego upoważniona, po uzgodnieniu z kupującym, mimo zapewnionej przez kupującego niezbędnej współpracy, nie zapewni wykonania oględzin Towaru Niedołączalnego w odpowiednim terminie, nie później niż do 10 dni od doręczenia zawiadomienia o zgłoszeniu wady handlowcowi, to postępowanie zaczyna się w dniu doręczenia zawiadomienia o zgłoszeniu wady towaru handlowcowi.
8.24. Handlowiec przy usunięciu wady zapewni demontaż towaru oraz instalację naprawionego lub zastępczego towaru, jeśli wymaga tego wymiana lub naprawa towaru.
8.25. Handlowiec ponosi odpowiedzialność za wadę spowodowaną niewłaściwym montażem lub instalacją towaru, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnie z § 619 ust. 4 Kodeksu cywilnego.
8.26. Kupujący ma prawo zdecydować, które z przysługujących mu roszczeń na podstawie art. 623 Kodeksu cywilnego chce dochodzić, a jednocześnie jest zobowiązany niezwłocznie poinformować handlowca lub upoważnioną osobę o swoim wyborze. Na podstawie tego wyboru, które z roszczeń wynikających z art. 623 Kodeksu cywilnego zostanie przez kupującego dochodzone, handlowiec lub wyznaczona osoba jest zobowiązany określić sposób realizacji zgłoszenia odpowiedzialności z tytułu wad.
8.27. Odpowiedzialność nie obejmuje wad, co do których kupujący i handlowiec ustalili obniżoną cenę w momencie zawierania umowy, oraz o których, mając na uwadze tę okoliczność, kupujący musiał wiedzieć.
8.28. Handlowiec nie ponosi odpowiedzialności za wady towaru:
a) jeśli kupujący nie dochował terminu na realizację swoich roszczeń związanych z odpowiedzialnością handlowca za wadę towaru, czyli nie zgłosił ich przed upływem okresu odpowiedzialności,
b) jeśli wada towaru jest spowodowana mechanicznym uszkodzeniem towaru spowodowanym przez kupującego,
c) jeśli wada towaru powstała w wyniku używania towaru w warunkach, które nie odpowiadają swoją intensywnością, wilgotnością, wpływom chemicznym i mechanicznym środowisku naturalnemu towaru,
d) jeśli wada towaru powstała w wyniku nieprofesjonalnego obchodzenia się z nim, obsługi lub zaniedbania w zakresie konserwacji towaru,
e) jeśli wada towaru powstała w wyniku nadmiernego obciążenia towaru lub użytkowania wbrew warunkom określonym w dokumentacji lub ogólnie przyjętym zasadom prawidłowego użytkowania towaru,
f) jeśli wada towaru powstała w wyniku nieuniknionych i/lub nieprzewidywalnych zdarzeń,
g) jeśli wada towaru powstała wskutek przypadkowej wadliwości i przypadkowego pogorszenia się towaru,
h) jeśli wada towaru powstała w wyniku nieprofesjonalnej interwencji, uszkodzenia przez wodę, ogień, elektryczność statyczną lub atmosferyczną albo innego działania siły wyższej,
i) jeśli wada towaru powstała w wyniku działania osoby nieupoważnionej na towar,
Jeśli przesyłka nie jest kompletna, lub jeśli chodzi o widoczną wadę, którą kupujący mógł wykryć podczas kontroli przesyłki przy odbiorze towaru, a której nie zgłosił przedstawicielowi handlowca zgodnie z punktem 5.9 niniejszych warunków handlowych, późniejsze zgłoszenie wady tego rodzaju będzie możliwe tylko wtedy, gdy kupujący udowodni, że zgłoszona wada istniała już w chwili odbioru towaru przez kupującego.
8.29. O wyniku rozpatrzenia zgłoszenia odpowiedzialności z tytułu wad handlowiec poinformuje kupującego bezpośrednio po zakończeniu postępowania telefonicznie lub e-mailem, a także wraz z towarem lub za pośrednictwem e-maila doręczy mu dokument potwierdzający rozpatrzenie zgłoszenia odpowiedzialności z tytułu wad.
8.30. Przesyłki z artykułami sportowej odżywki, żywnością w koszach prezentowych oraz karmą dla zwierząt mają minimalny okres przydatności do spożycia wynoszący ponad 2 miesiące od daty ważności. W przypadku krótszego okresu przydatności do spożycia, handlowiec skontaktuje się z kupującym telefonicznie lub e-mailem, a przesyłka zostanie wysłana tylko za zgodą kupującego.
8.31. W przypadku wymiany towaru na nowy kupujący otrzyma dokument zawierający informację o wymianie towaru, a ewentualne dalsze roszczenia z tytułu odpowiedzialności za wady będą dochodzone na podstawie umowy kupna oraz tego dokumentu. W przypadku wymiany towaru na nowy, okres gwarancyjny rozpoczyna bieg od momentu odbioru nowego towaru, lecz dotyczy on wyłącznie tego nowego towaru.
8.32. Realizacja roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady odnosi się wyłącznie do wad wymienionych w Zawiadomieniu o zgłoszeniu wady oraz w potwierdzeniu zgłoszenia wady towaru, zgodnie z punktem 8.6. niniejszych warunków handlowych.
8.33. Prawo kupującego do dochodzenia roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady towaru będzie uznane za wygasłe po tym, jak skorzysta on ze swojego prawa i zwróci się do handlowca z żądaniem usunięcia wady towaru zgodnie z punktem 8.3 niniejszych warunków handlowych, niezależnie od wyniku postępowania w sprawie odpowiedzialności za wady. W przypadku ponownego zgłoszenia tej samej, pojedynczej wady (nie tej samej rodzaju) bez przedstawienia ekspertyzy lub opinii wydanej przez akredytowaną, autoryzowaną albo notyfikowaną osobę, zgłoszenie to zostanie odrzucone.
8.34. Postanowienia art. 8 niniejszych warunków handlowych wyraźnie nie mają zastosowania do podmiotów nie spełniających definicji konsumenta określonej w art. 52 ust. 4 Kodeksu cywilnego.
9. Dane osobowe i ich ochrona
9.1. Strony umowy postanowiły, że kupujący, w celu prawidłowego zrealizowania i dostarczenia zamówienia, jeśli jest osobą fizyczną, zobowiązany jest podać handlowcowi w zamówieniu swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania wraz z kodem pocztowym, numer telefonu oraz adres e-mail.
9.2. Strony umowy postanowiły, że kupujący, w celu prawidłowego zrealizowania i dostarczenia zamówienia, jeśli jest osobą prawną, zobowiązany jest podać handlowcowi w zamówieniu swoją nazwę handlową, adres siedziby wraz z kodem pocztowym, numer identyfikacji podatkowej (IČO), numer VAT (jeśli został nadany), numer telefonu oraz adres e-mail.
9.3. Kupujący, który zarejestrował się w ramach sklepu internetowego, może w dowolnym momencie sprawdzić i zmienić podane dane osobowe, jak również anulować swoją rejestrację po zalogowaniu się na stronie internetowej sklepu w sekcji „XY” (np. Mój profil).
9.4. Handlowiec niniejszym informuje kupującego, że na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (zwane dalej „Rozporządzeniem”), przedsiębiorca jako administrator systemu przetwarzania danych w trakcie zawierania umowy kupna będzie przetwarzał dane osobowe kupującego bez jego zgody jako osoby, której dane dotyczą, ponieważ przetwarzanie danych osobowych kupującego będzie wykonywane przez przedsiębiorcę w ramach stosunków przedumownych z kupującym, a przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji umowy kupna, w której kupujący występuje jako jedna ze stron umowy.
9.5. Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia, po dostarczeniu zamówionego towaru lub usługi kupującemu, przedsiębiorca może przetwarzać dane osobowe kupującego także w celach marketingu bezpośredniego, na podstawie uzasadnionego interesu, oraz wysyłać na adres e-mail kupującego informacje o nowych produktach, rabatach i promocjach oferowanych towarów lub usług.
9.6. Handlowiec zobowiązuje się przetwarzać i gospodarować danymi osobowymi kupującego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Republiki Słowackiej.
9.7. Handlowiec oświadcza, że zgodnie z art. 5 ust. 1 lit. a) i b) Rozporządzenia będzie zbierał dane osobowe kupującego wyłącznie w celu określonym w niniejszych warunkach handlowych.
9.8. Handlowiec oświadcza, że w celach innych niż określone w niniejszych warunkach handlowych będzie pozyskiwał dane osobowe kupującego wyłącznie na osobnej podstawie prawnej odpowiedniej do danego celu, oraz zapewni, że dane te będą przetwarzane i wykorzystywane wyłącznie w sposób zgodny z celem, dla którego zostały zebrane, i nie będą łączone z danymi osobowymi pozyskanymi dla innych celów lub dla realizacji umowy kupna.
9.9. Kupujący będzie przed wysłaniem zamówienia proszony o zaznaczenie pola, potwierdzając tym samym, że handlowiec w sposób wystarczający, czytelny i jednoznaczny poinformował go o:
a) swoje dane identyfikacyjne, które są wymienione w art. 1 niniejszych warunków handlowych, potwierdzające tożsamość handlowca,
b) kontaktywne dane handlowca lub osoby odpowiedzialnej za obsługę handlowca,
c) Cel przetwarzania danych osobowych, którym jest zawarcie umowy kupna między handlowcem a kupującym, oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych,
d) że kupujący jest obowiązany podać wymagane dane osobowe w celu zawarcia umowy kupna oraz prawidłowego realizowania i dostarczenia zamówienia,
e) Jeśli przetwarzanie opiera się na art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia, to uzasadnionym interesem, którego realizację ma na celu handlowiec, jest marketing bezpośredni,
f) Dane identyfikacyjne osoby trzeciej, którą jest firma dostarczająca kupującemu zamówiony towar, lub dane identyfikacyjne innych odbiorców albo kategorie odbiorców danych osobowych, jeśli takie istnieją,
g) Okres przechowywania danych osobowych lub kryteria jego ustalania.
9.10. Handlowiec oświadcza, że będzie przetwarzał dane osobowe zgodnie z zasadami dobrej wiary i będzie działał w sposób niezgodny z Rozporządzeniem ani innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, ani ich nie będzie obejście.
9.11. Handlowiec zgodnie z Rozporządzeniem przekazuje kupującemu, którego dane przetwarza, następujące informacje:
a) tożsamość i dane kontaktowe handlowca oraz, w stosownych przypadkach, jego przedstawiciela,
b) dane kontaktowe ewentualnej osoby odpowiedzialnej,
c) cele przetwarzania danych osobowych, na które dane te są przeznaczone, oraz podstawy prawne ich przetwarzania,
d) jeśli przetwarzanie opiera się na art. 6 ust. 1 lit. f), to uzasadnionym interesem, który realizuje handlowiec lub osoba trzecia, jest realizacja uzasadnionego interesu zgodnie z przepisami rozporządzenia,
e) zakres odbiorców lub kategorie odbiorców danych osobowych, o ile istnieją,
f) w stosownym przypadku informacje o tym, że handlowiec zamierza przekazać dane osobowe do kraju trzeciego lub organizacji międzynarodowej,
g) Okres przechowywania danych osobowych lub kryteria jego ustalania,
h) informacje o istnieniu prawa żądania od handlowca dostępu do jego danych osobowych oraz prawa do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawa do przenoszenia danych,
i) prawo złożenia skargi do organu nadzorczego,
j) informacje, czy podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym, albo warunkiem koniecznym zawarcia umowy, czy też jest obowiązkowe dla kupującego, oraz możliwe konsekwencje niepodania takich danych,
k) istnienie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania;
Kupujący ma prawo uzyskać od handlowca kopię swoich przetwarzanych danych osobowych oraz wszelkie wyżej wymienione informacje. Za wszelkie dodatkowe kopie, o które kupujący się zwróci, handlowiec może pobierać opłatę odpowiadającą kosztom administracyjnym związanym z przygotowaniem takiej kopii.
9.12. Jeśli kupujący zgłosi swoje prawo zgodnie z punktem 9.11 na piśmie lub drogą elektroniczną, a z treści jego wniosku wynika, że dochodzi swojego prawa zgodnie z punktem 9.11, wniosek ten uznaje się za złożony zgodnie z niniejszym Rozporządzeniem.
9.13. Kupujący ma prawo zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych przez handlowca, jeżeli uważa, że są lub będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego, w tym profilowania w zakresie związanym z takim marketingiem. Jeśli kupujący zgłosi taki sprzeciw, handlowiec zaprzestanie przetwarzania danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego od dnia doręczenia takiego sprzeciwu i dane te nie będą i nie mogą być dalej przetwarzane w tym celu.
9.14. Kupujący, w przypadku podejrzenia, że jego dane osobowe są przetwarzane bez podstawy prawnej, może złożyć skargę do Urzędu na ochronę danych osobowych SR. Jeśli kupujący nie ma pełnej zdolności do czynności prawnych, swoje prawa może dochodzić poprzez swojego ustawowego przedstawiciela.
9.15. Handlowiec podejmie odpowiednie środki, aby zapewnić kupującemu wszystkie informacje wymienione w punkcie 9.11 w formie zwięzłej, przejrzystej, zrozumiałej i łatwo dostępnej, jasno i prostym językiem sformułowanej. Informacje zostaną przekazane elektronicznie lub innymi środkami zgodnie z Rozporządzeniem, na które strony się zgodzą.
9.16. Handlowiec niezwłocznie, w każdym przypadku nie później niż w ciągu miesiąca od otrzymania żądania, przekaże kupującemu informacje o podjętych środkach na podstawie tego żądania.
9.17. Handlowiec niniejszym informuje kupującego, że w związku z realizacją zawartej umowy przypuszcza się, iż dane osobowe kupującego zostaną przekazane i udostępnione następującym trzecim stronom, odpowiednio odbiorcom:
Direct Parcel Distribution SK s.r.o., ul. Technická 7, 821 04 Bratislava, IČO: 35834498, DIČ: 2021648739, IČ DPH: SK2021648739, wpisana do Rejestru Handlowego prowadzonego przez Sąd Okręgowy w Bratislavie, oddział SRO, wpis nr 26367/B
General Logistics Systems Slovakia s.r.o., z siedzibą przy Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec, IČO: 36624942, wpisana do Rejestru Handlowego prowadzonego przez Sąd Okręgowy w Banskiej Bystrzycy, oddział SRO, numer wpisu 9084/S.
Packeta Slovakia s.r.o., z siedzibą przy Kopčianska 3954/39, 851 01 Bratislava, IČO: 48136999, IČ DPH: SK2120099014, wpisana do rejestru handlowego prowadzonego przez sąd okręgowy w Bratislavie I, oddział SRO, numer wpisu 105158/B.
IN TIME, s.r.o., z siedzibą przy Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31 342 621, wpisana do Rejestru Handlowego prowadzonego przez Sąd Okręgowy w Bratysławie I, oddział SRO, numer wpisu 4376/B.
Slovak Parcel Service s.r.o., z siedzibą przy Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31 329 217, wpisana do rejestru przedsiębiorstw prowadzonego przez Sąd Okręgowy w Bratysławie I, oddział SRO, numer wpisu 3215/B.
10. Odstąpienie od umowy kupna
10.1. Jeżeli handlowiec nie jest w stanie spełnić swoich zobowiązań wynikających z umowy kupna z powodu wyczerpania zapasów, niedostępności towaru lub jeżeli producent, importer albo dostawca towaru zawarli umowę o przerwie w produkcji lub przeprowadzili tak istotne zmiany, które uniemożliwiły realizację obowiązków handlowca wynikających z umowy kupna, lub z powodu siły wyższej albo nawet przy dołożeniu wszelkich możliwych, racjonalnych starań, nie jest w stanie dostarczyć towaru kupującemu w terminie określonym w niniejszych warunkach handlowych, handlowiec ma obowiązek niezwłocznie poinformować kupującego o tym fakcie oraz zaoferować mu alternatywne świadczenie lub możliwość odstąpienia od umowy kupna albo anulowania zamówienia, jeśli umowa kupna jeszcze nie została zawarta. Kupujący może anulować zamówienie telefonicznie lub przez przesłanie e-maila. Jeśli kupujący w rozsądnym terminie nie przyjmie oferowanego przez handlowca zamiennego świadczenia ani nie odstąpi od umowy kupna, handlowiec ma prawo odstąpić od tej umowy. W przypadku, gdy kupujący już zapłacił cenę kupna lub jej część, handlowiec jest zobowiązany do zwrotu już uiszczonej kwoty w terminie 14 dni od daty doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy w ten sam sposób, jakim zapłata została dokonana, chyba że strony uzgodnią inny sposób zwrotu i wówczas bez dodatkowych kosztów dla kupującego.
Jeżeli z powodu powyższych okoliczności handlowiec nie może dostarczyć towaru w cenie określonej w zamówieniu i poinformuje o tym kupującego przed wiążącą akceptacją zamówienia, nie jest zobowiązany do przyjęcia propozycji zawarcia umowy kupna przedstawionej przez kupującego.
W przypadku odstąpienia lub anulowania zamówienia z powodu powyższych przyczyn, handlowiec zobowiązuje się do zwrotu wpłaconej zaliczki za towar, bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu 14 dni od daty doręczenia zawiadomienia o odstąpieniu, w ten sam sposób, w jaki dokonano wpłaty, chyba że strony ustalą inny sposób zwrotu; w takim przypadku nie będą naliczane dodatkowe opłaty.
10.2. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna bez podania przyczyny w terminie 14 dni od odbioru towaru albo od dnia zawarcia umowy o świadczenie usługi lub umowy o dostarczenie treści cyfrowych, które handlowiec dostarcza w inny sposób niż na materialnym nośniku, pod warunkiem, że handlowiec w terminie i w sposób właściwy spełnił obowiązki informacyjne zgodnie z art. 15 ustawy.
10.3. Kupujący ma prawo w trakcie tego okresu po odbiorze towaru rozpakować go i wypróbować w zakresie koniecznym do ustalenia charakteru, właściwości i funkcjonalności towaru, podobnie jak jest to powszechne przy zakupach w tradycyjnym sklepie stacjonarnym.
10.4. Termin na odstąpienie od umowy zaczyna biec w dniu, kiedy kupujący lub przez niego wyznaczona osoba trzecia, z wyłączeniem przewoźnika, odbierze wszystkie części zamówionego towaru, lub jeśli się:
a) towary zamówione przez kupującego w jednym zamówieniu są dostarczane osobno, a termin na odstąpienie od umowy zaczyna biec od dnia odbioru towaru, który został dostarczony jako ostatni,
b) dostarcza towar składający się z kilku elementów lub sztuk, a termin na odstąpienie od umowy zaczyna biec od dnia odbioru ostatniego elementu lub ostatniej sztuki,
c) na podstawie umowy towar jest dostarczany wielokrotnie w określonym okresie, począwszy od dnia odbioru pierwszej dostarczonej partii towaru.
10.5. Kupujący może odstąpić od umowy kupna, której przedmiotem jest nabycie towaru, jeszcze przed rozpoczęciem biegu terminu na odstąpienie od umowy.
10.6. Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w formie pisemnej lub w formie zapisu na innym nośniku trwałym. Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszych warunków handlowych.
10.7. Odstąpienie od umowy kupna zgodnie z poprzednim punktem niniejszych warunków handlowych musi zawierać informacje, na podstawie których handlowiec będzie w stanie jednoznacznie i bez wątpliwości zidentyfikować zamówienie oraz produkt, który klient chce zwrócić. Takimi informacjami są również dane wymagane w wzorowym formularzu odstąpienia od umowy kupna, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszych warunków handlowych: identyfikacja kupującego, data lub numer zamówienia, nazwa i opis towaru. Zaleca się również podanie preferowanego sposobu zwrotu already otrzymanego świadczenia, w szczególności numeru konta bankowego oraz/lub adresu pocztowego kupującego.
10.8. Handlowiec jest zobowiązany niezwłocznie po otrzymaniu zawiadomienia o odstąpieniu od umowy dostarczyć kupującemu potwierdzenie jego otrzymania na trwałym nośniku, jeśli kupujący odstąpił od umowy, korzystając z dedykowanej funkcji lub formularza odstąpienia od umowy, które są dostępne w interfejsie online handlowca.
10.9. Jeśli kupujący odstąpi od umowy kupna, to z końcem ulega rozwiązaniu również każda umowa dodatkowa związana z umową kupna, od której odstąpiono. Z wyjątkami, gdy strony wyraźnie postanowiły o dalszym obowiązywaniu takiej umowy dodatkowej. Kupujący nie może domagać się od siebie żadnych kosztów ani innych opłat związanych z rozwiązaniem umowy dodatkowej, z wyjątkiem kosztów i opłat wymienionych w § 21 ust. 3 i 5 oraz w § 22 ust. 3 ustawy, a także ceny za usługę, jeśli przedmiotem umowy jest świadczenie usługi, a usługa została w pełni wykonana.
10.10. Kupujący jest zobowiązany niezwłocznie, najpóźniej w terminie do 14 dni od odstąpienia od umowy kupna, odesłać towar na adres siedziby sprzedawcy lub przekazać go handlowcowi albo osobie upoważnionej przez handlowca do odbioru towaru. Zapis ten nie obowiązuje, jeśli handlowiec zaproponował, że towar zostanie odebrany osobiście lub przez osobę upoważnioną przez niego. Termin określony w zdaniu pierwszym niniejszego punktu uważa się za zachowany, jeśli towar został wysłany na poczet przesyłki najpóźniej w ostatni dzień tego terminu.
10.11. Kupujący jest zobowiązany dostarczyć handlowcowi towar kompletny, w tym pełną dokumentację, nieuszkodzony, w miarę możliwości w oryginalnym opakowaniu oraz nieużywany.
10.12. Zaleca się ubezpieczenie przesyłki. Przesyłek za pobraniem handlowiec nie przyjmuje. Handlowiec jest zobowiązany niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o odstąpieniu od umowy, zwrócić kupującemu wszystkie płatności dokonane od niego na podstawie umowy kupna lub w związku z nią, w tym koszty transportu, dostawy, pocztowe oraz inne opłaty i koszty. Handlowiec nie jest obowiązany do zwrotu płatności na podstawie tego punktu niniejszych warunków handlowych przed otrzymaniem towaru lub przed okazaniem, że kupujący odesłał towar z powrotem do handlowca, chyba że handlowiec zaproponuje odebranie towaru osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej.
10.13. Handlowiec jest zobowiązany zwrócić kupującemu wszystkie płatności w zakresie odpowiadającym odstąpieniu od umowy, jeśli kupujący odstąpił jedynie od konkretnej części umowy zawartej na odległość, a nie od całej umowy. Handlowiec nie może naliczyć kupującemu dodatkowych kosztów związanych z transportem, dostawą, opłatami pocztowymi ani innymi opłatami i kosztami.
10.14. Handlowiec nie jest zobowiązany do pokrycia dodatkowych kosztów, jeśli kupujący wyraźnie wybrał inny sposób dostawy niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez handlowca. Dodatkowe koszty rozumie się jako różnicę między kosztami dostawy wybranymi przez kupującego a kosztami najtańszego sposobu dostawy oferowanego przez handlowca.
10.15. Kupujący ponosi koszty zwrotu towaru handlowcowi lub osobie upoważnionej przez handlowca do odbioru towaru. Zasada ta nie ma zastosowania, jeśli handlowiec wyraził zgodę, że pokryje te koszty samodzielnie, lub jeśli nie dopełnił obowiązku przewidzianego w § 15 ust. 1 lit. g) ustawy.
10.16. Kupujący ponosi odpowiedzialność za obniżenie wartości towaru wynikłe w wyniku obchodzenia się z nim w sposób wykraczający poza konieczne do ustalenia cech i funkcjonalności towaru. Kupujący nie ponosi odpowiedzialności za obniżenie wartości towaru, jeśli handlowiec nie dopełnił obowiązku informacyjnego dotyczącego prawa kupującego do odstąpienia od umowy.
10.17. Handlowiec jest zobowiązany zwrócić kupującemu cenę kupna za towar tą samą metodą, jaką kupujący użył przy dokonaniu zapłaty, chyba że strony uzgodnią inny sposób zwrotu, przy czym w tym przypadku nie mogą być naliczane dodatkowe opłaty.
10.18. W przypadku, gdy kupujący odstąpi od umowy i doręczy handlowcowi używany, uszkodzony lub niepełny towar, zobowiązuje się kupujący uregulować u handlowca:
a) wartość obniżoną zgodnie z przepisem § 457 Kodeksu cywilnego, w rzeczywistej wysokości
b) koszty poniesione przez handlowca w związku z naprawą towaru i przywróceniem go do stanu pierwotnego, wyliczone według cennika usług pogwarancyjnych
Kupujący jest zobowiązany na podstawie niniejszego punktu warunków handlowych do uregulowania odszkodowania na rzecz handlowca w najwyższej wysokości różnicy między ceną zakupu towaru a wartością towaru w momencie odstąpienia od umowy kupna.
10.19. Tak, zgodnie z tym zapisem, jednostronne potrącanie wzajemnych wierzytelności handlowca i kupującego powstałych w wyniku odstąpienia od umowy zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy jest zabronione.
10.20. Zgodnie z art. § 19 ust. 1 ustawy, kupujący nie może odstąpić od umowy, której przedmiotem są:
10.21. Postanowienia art. 10 niniejszych warunków handlowych wyraźnie nie mają zastosowania do podmiotów, które nie spełniają definicji konsumenta określonej w § 52 ust. 4 Kodeksu cywilnego.
11. Postanowienia końcowe
11.1. W przypadku, gdy umowa kupna jest zawarta w formie pisemnej, każda jej zmiana musi mieć formę pisemną.
11.2. Strony umowy postanowiły, że komunikacja między nimi będzie odbywać się za pośrednictwem wiadomości e-mail.
11.3. Na relacje niewiarygodne uregulowane niniejszymi warunkami handlowymi mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy, ustawy nr 22/2004 Z. z. o handlu elektronicznym oraz o zmianie i uzupełnieniu ustawy nr 128/2002 Z. z. o kontroli państwowej rynku wewnętrznego w sprawach ochrony konsumentów i o zmianie oraz uzupełnieniu niektórych ustaw, w brzmieniu ustawy nr 284/2002 Z. z. z późniejszymi zmianami oraz ustawą.
11.4. Kupujący ma prawo złożyć do handlowca wniosek o rozwiązanie sporu, jeśli powstanie między nimi spór dotyczący dochodzenia roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady lub jeśli kupujący uzna, że handlowiec naruszył inne prawa konsumenta. Jeśli handlowiec odmówi odpowiedzi lub nie odpowie na wniosek w ciągu 30 dni od jego wysłania, kupujący ma prawo złożyć wniosek o rozpoczęcie alternatywnego rozwiązania sporu zgodnie z przepisami § 12 ustawy nr 391/2015 Z. z. o alternatywnym rozstrzyganiu sporów konsumenckich oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw.
Odpowiednim podmiotem do alternatywnego rozstrzygania sporów konsumenckich z handlowcem jest Państwowa Inspekcja Handlowa, P.O. Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, www.soi.sk, lub inna odpowiednia uprawniona osoba prawna zarejestrowana na liście podmiotów alternatywnego rozstrzygania sporów prowadzonym przez Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej (lista dostępna na stronie http://www.mhsr.sk); kupujący ma prawo do wyboru, do którego z wymienionych podmiotów się zwróci.
11.5. Kupujący może skorzystać z platformy internetowej do rozstrzygania sporów, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/, w celu złożenia wniosku o alternatywne rozwiązanie swojego sporu.
11.6. Niniejsze warunki handlowe wchodzą w życie wobec kupującego z chwilą zawarcia umowy kupna.
11.7. Kupujący będzie przed wysłaniem zamówienia proszony o zaznaczenie pola, potwierdzając tym samym, że zapoznał się z niniejszymi warunkami handlowymi, przeczytał je, zrozumiał ich treść i w pełni z nimi zgadza się.
Załącznik nr 1
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(wypełnij i wyślij ten formularz tylko w przypadku, gdy chcesz odstąpić od umowy zawartej na odległość)
Do: Bubulákovo s.r.o., Diakovská 14, Šaľa 927 01, info@bubufabrics.pl
Niniejszym informuję/informujemy (*) o odstąpieniu (*) od umowy kupna dotyczącej dostawy lub udzielenia tego produktu: ..............
Data zamówienia/data przyjęcia (*) ..............
Imię (imiona) konsumenta(konsumentów) (*) ...............
Adres (adresy) konsumenta(konsumentów) (*) ...............
Podpis konsumenta/konsumentów (*) (jeśli formularz jest składany w formie papierowej) ..........................
Data ..................
(*) Niedotyczące, proszę przekreślić.
Załącznik nr 2
Informacja o prawie kupującego do odstąpienia od umowy kupna
1. Prawo do odstąpienia od umowy kupna
Jeśli dokonujesz zakupu jako konsument, masz prawo odstąpić od niniejszej umowy kupna bez podania przyczyny w terminie 14 dni. Termin na odstąpienie od umowy upływa po 14 dniach od dnia, w którym Ty lub wyznaczona przez Ciebie osoba trzecia, z wyłączeniem przewoźnika, odbierzesz towar, lub od dnia zawarcia umowy o świadczenie usługi albo od dnia zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych, które są dostarczane innym niż na materialnym nośniku.
W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy kupna poinformuj nas o swojej decyzji jednoznacznym oświadczeniem (np. listem wysłanym pocztą, faksem lub e-mailem) na adres: Bubulákovo s.r.o., Diakovská 14, Šaľa 927 01, info@bubufabrics.pl
W celu odstąpienia od umowy kupna możesz skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który został Ci wysłany lub przekazany i który znajduje się jako załącznik nr 1 do niniejszych warunków handlowych. Nie jest to jednak obowiązkowe. Jeżeli chcesz, możesz wypełnić i wysłać wzór formularza lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy elektronicznie poprzez stronę internetową naszego sklepu www.bubulakovo.sk. W przypadku skorzystania z tej opcji, niezwłocznie potwierdzimy Ci przyjęcie odstąpienia e-mailem lub na innym trwałym nośniku.
Termin na odstąpienie od umowy jest zachowany, jeśli wyślesz oświadczenie o skorzystaniu z prawa do odstąpienia przed upływem tego terminu.
Jeżeli przedmiotem umowy jest kupno towaru, możesz odstąpić od umowy także przed rozpoczęciem biegu terminu na odstąpienie od umowy.
2. Skutki odstąpienia od umowy
Po odstąpieniu od umowy zwrócimy Ci wszystkie płatności dokonane w związku z zawarciem umowy kupna, w tym w szczególności cenę zakupu wraz z kosztami dostarczenia towaru do Ciebie. Nie dotyczy to dodatkowych kosztów, jeśli wybrałeś inny sposób dostawy niż najtańszy, standardowy sposób oferowany przez nas. Zwrot zostanie dokonany najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez nas Twojego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot zostanie wykonany tym samym sposobem płatności, jakiego użyłeś przy zapłacie, chyba że wyraźnie zgodziłeś się na inny sposób, bez ponoszenia dodatkowych opłat.
Zwrócenie płatności możemy wstrzymać do momentu zwrotu towaru na nasz adres lub do momentu okazania, że towar został wysłany do nas z powrotem, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Prześlij nam towar z powrotem lub dostarcz go na adres siedziby firmy bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy. Termin ten uznaje się za zachowany, jeśli towar zostanie wysłany z powrotem przed upływem 14-dniowego okresu. Bezpośrednie koszty związane z wysyłką zwrotu towaru ponosi Kupujący.
Uprzedzamy, że w przypadku odstąpienia od umowy kupna odpowiadają Państwo za wszelkie obniżenie wartości towaru wynikłe z obchodzenia się z nim od momentu jego odbioru do chwili zwrotu w sposób inny niż konieczny do ustalenia cech, właściwości i funkcjonalności towaru.
Jeżeli złożyli Państwo wniosek o rozpoczęcie świadczenia usługi w okresie na odstąpienie od umowy, obowiązani są Państwo do uiszczenia ceny za faktycznie wykonane świadczenie do dnia poinformowania nas o decyzji o odstąpieniu od tej umowy.